OSPITI DI LABOR TV
lunedì 23 giugno 2014
Serviciul Vamal al R. Moldova a creat o linie de informare a Centrului de Apel – Call Center. Astfel, fiecare cetățean care îşi planifică o călătorie peste hotare sau cei aflaţi în străinătate, care vizitează R. Moldova, vor putea obține informațiile necesare privind trecerea frontierei.Acest serviciu poate fi exploatat prin cele mai moderne instrumente: skype, e-mail şi nemijlocit reţea telefonică. Numărul Call Centrului este: + (373 22) 574 111 și e afişat la toate Birourile şi posturile vamale.
O evaluare lunară a solicitărilor înregistrate relevă faptul, că numărul celor care apelează serviciul de informare şi consultare este în creştere, întrebările fiind din cele mai diverse. Din aceste considerente s-a creat și Centrul de Apel al Serviciului Vamal.În luna mai au fost înregistrate circa 360 de apeluri prin telefon, prin skype – 50 apeluri și 150 solicitări prin e-mail.
Potrivit Serviciului Vamal, cel mai mult, cetăţenii sunt interesaţi de modul de achitare a vinietei, de mărfurile care pot fi traversate de către persoanele fizice, vămuirea mijloacelor de transport și calcularea taxei vamale.
Una din întrebările frecvente se referă la calcularea taxei vamale, iar pentru a simplifica accesul la această informație, Serviciul Vamal oferă prin intermediul paginii web, tuturor celor interesați accesul la baza de date „TARIM”, care permite determinarea taxei vamale și impozitelor percepute la import.
Dacă linia este ocupată, persoana este rugată să lase un mesaj. Ulterior operatorul Call Centrului va reveni cu un sunet la solicitant şi îi va oferi răspunsul cerut. Linia este deservită de un singur operator, între orele 08.00 şi 17.00.
Sursa:Politik.md